Különböző módon viszonyulunk az ügynökökhöz. Az általános elképzelés, hogy betolakodók, akik ígyekeznek átrázni, mindent elkövetni, csakhogy eladjanak nekünk valamit - lehetőleg a számukra legnagyobb jutalékot biztosító terméket. Nem engedik, hogy nemet mondjunk és különben sem mondanak igazat, ha baj van, cserben hagynak.
Úgy gondolom, egy jó ügynök nem ilyen. Ő előbb felméri szükségleteinket, madj az összes termék közül szakmai alapon a legmegfelelőbbet ajánlja számunkra. Az évek során pedig felelősségteljesen információval, értékes tanácsokkal lát el.
Egy biztos. Az ügynök sem dolgozik ingyen. Lássunk egy egyszerű példát hitel esetén:
- Az ügynök a bank számára is pénzbe kerül.
- A bank az ügyféllel fizetteti meg az ügynök jutalékát, ami rendszerint a vásárolt termék (jelen esetben hitel) 2-4 százaléka.
- Az ügynök segít az ügyfélnek, fentieken túl ezt is meg kell fizetni. Ez a felvett hitel újabb 2-4 százaléka.
- Hoppá, ez már 8% !!
- Egy 20 milliós hitel esetében ez már 800.000-1.600.000 forint!
Nem csak bankok, biztosítók, hanem a nyugdíjpénztárak is ügynökökkel dolgoznak. Manapság egyre gyakoribb, hogy az ügynök új pénztárhoz csábítja ügyfelét. Ennek kapcsán nem csupán a pénztárak felé vannak költségei, hanem az ügynök felé is. Így ő többször lehúzhatja a bőrt rólunk.
Nyugodtan kérdezzük meg az ügynöktől jutaléka mértékét. Ezt nem szabad szégyellni vagy illetlenségnek tekinteni. Ha kenyeret veszünk a boltban, annak is tudni szeretnénk az árát. Ugyanúgy a személyes szolgáltatás árát is van jogunk tudni.
www.eurosapiens.hu